LG ST147BWM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG ST147BWM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

vandersnel 15-02-2014
Geschreven voor: LG ST147BWM

We hebben de machine nu 5 1/2 jaar gebruikt en wassen gemiddeld 5 x per week, dus hij heeft er ongeveer 600 wasbeurten opzitten. De stoomoptie gebruiken we regelmatig, het lijkt wel of de was er ook zachter van wordt.
De wasmachine doet het nog net zo als toen hij net nieuw was, er is geen verschil te zien of te horen.
Kortom een goed en betrouwbaar apparaat.

Elroy1972 27-02-2010

---------- update review, 27-02-2010 ----------
Nu bijna een jaar in bezit. Het was toch even afwachten met een LG - voorheen waren we altijd trouw aan bepaalde gesettelde merken.
Tot nu toe erg tevreden met onze LG. Mooi apparaat. Kan me nog steeds niet voorstellen hoe rustig 'ie is op 1400 toeren. Ook wij hebben 'em kort na ingebruikname even moeten bijstellen, paar millimeter, en hij komt niet van zijn plek. Hij trilt zelfs nauwelijks op 'volle toeren' en ongelooflijk stil.
Ik vind het een toppertje !

--------- 1e review, 01-05-2009 ----------
Mooie wasmachine. Was moeilijk te verkrijgen,lag blijkbaar aan LG. Uiteindelijk via Mokio erg netjes afgeleverd.
Degelijke uitstraling. Iedere fase van het wasproces wordt goed afgebeeld met led-verlichting.
De bediening is eenvoudig. De machine geeft zelf meestal een standaard af bij een bepaald wasprogramma. Dit is echter niet altijd passend.
Wasresultaat is goed. Mogelijkheden om de was-/spoelintensitiet aan te geven zijn prettig. Zeker als je korte wasjes draait, waarbij de was extra gereinigd moet worden.
De droogresultaten zijn de beste die we tot nu toe tegenkwamen.
De machine is erg stil; alleen in de laatste fase bij centrifugeren produceert 'ie toch wel wat geluid. Wellicht dat dit kunnen minderen door het toerenaantal beter af te stemmen op de hoeveelheid aan was.
Kortom we zijn erg tevreden over deze machine.

vandersnel 22-12-2009

---------- update review 22-12-2009 ----------
We hebben deze machine nu bijna anderhalf jaar in gebruik. We wassen ongeveer 3 a 4 keer per week, waarbij de machine iedere keer als hij draait vol is. Uit de vorige review (14-06-08) bleek al dat we zeer tevreden zijn met deze wasmachine. Toen konden we nog geen cijfer geven voor de degelijkheid. Maar nu wel. Geen extra bijgeluiden of rammeltjes. Ik vraag me af of die mensen die klagen over bonkgeluiden de transportbeveiliging wel verwijderd hebben zoals de gebruiksaanwijzing aangeeft, of hem wel goed waterpas geplaatst hebben. Hij liep mij ook weg de eerste keer. Nog een keer goed de pootjes afstellen en toen was het goed. Als een rots. Alleen als het water erin stroomt hoor je dit, de rest gebeurt bijna fluisterend. We zijn er dik tevreden mee.

---------- 1e review 14-06-2008 ----------
We hebben de machine nu 3 weken in ons bezit. Tot nu toe zijn we zeer tevreden over het apparaat. Makkelijk te bedienen (elke huisman kan deze machine aan!) en zeer stil, alleen is er altijd wel wat aan te merken, het enige dat opvalt is het stromen van het leidingwater, anders zou je hem zo in de huiskamer kunnen plaatsen.

We hebben gekozen voor deze machine om het direct drive principe (onze oude Bosch heeft zich 15 jaar (!) goed gehouden, alleen moest je om de drie jaar de koolborstels vervangen) en omdat deze machine met stoom wast, wat het strijken zou verminderen.
Ook de trommel van 7 kg sprak ons aan, de hele wasmand kan erin en nog meer, het aantal wasbeurten per week is er door teruggelopen.

Tot nu toe zijn we tevreden over de resultaten: zeer stil, makkelijk te bedienen en het stomen is ook een verbetering van het wasresultaat.
Het bedienen is eenvoudig, wil je niks instellen dan gaat de machine na het indrukken van de aan/uit knop, het vullen van het zeepbakje en het drukken op de play/pause toets (het is net een CD speler) beginnen met het standaard programma. Dit is katoen wasprogramma, 60 graden, normaal spoelen en 1400 toeren centrifugeren. Kind kan echt de was doen
Wil je iets anders? Dan kan je alles naar believen aanpassen. Dit standaard programma duurt 1 uur en 51 minuten.

Waar we nieuwsgierig naar waren was het stoomprogramma, de was komt er inderdaad minder gekreukeld uit, wat het strijken eenvoudiger maakt. Het is niet zo dat de was er gestreken en gevouwen uitkomt, maar gewoon minder gekreukeld en toch gecentrifugeerd met 1400 toeren.

Ook het opfrisprogramma is handig, je kan dan kleding waarvoor je geen tijd hebt om te wassen maar die je toch nog een keer wil dragen met stoom weer opfrissen, de luchtjes (b.v. na een feestje) zijn weg.

W.b. de betrouwbaarheid: hier kunnen we nog niks over zeggen, we hebben hem net 3 weken, maar de machine ziet er aan de buitenkant netjes afgewerkt uit.

Sander S. 31-05-2009
Geschreven voor: LG ST147BWM

Deze wasmachine heb ik aangeschaft toen ik uit huis ging. Bij het zoeken naar een wasmachine speciaal gekeken naar stilte en energie zuinigheid.

Tot dusver zeer tevreden, en zeker een aanrader.

Overigens staat er al een tijd een droger op (van AEG). Dit is dus zeker geen probleem.

ejkoster 27-04-2009
Geschreven voor: LG ST147BWM

Machine via internet besteld, vooral vanwege het direct-drive systeem en de stoommogelijkheden. Tevens een goede inhoud (7kg), wat volgens mij voldoende is voor een gemiddeld gezin (bij een grotere inhoud ga je toch vaan 'wachten' tot de machine vol is. Bovendien is 7 kg echt veel was.
Energiezuinigheid (A++) is ook een overweging geweest. Machine is geweldig stil en de was komt er goed droog uit. Veel instelmogelijkheden, waarbij de machine wel altijd met een standaard 'programma' komt bij het aanzetten. Vormgeving vind ik niet mooi, veel bling bling, maar de machine staat 'verdekt opgesteld', dus dat maakt me niet zo veel uit.
Geweldige machine, doet zijn werk goed, stil en energiezuinig, kortom een aanrader.

Henk13 26-11-2008
Geschreven voor: LG ST147BWM

Machine gekocht via internet. Netjes verlopen en een nette aflevering. Wat een pracht machine. Heeft een degelijke uitstraling. Eerst waterpas stellen en aansluiten, en aan de slag. Zogauw een kind kan lezen, kan een kind de was doen. Zo simpel is alles in te stellen. Opfrisprogramma werkt super. Stoomprogramma scheelt toch het nodige aan strijkwas. Echter niet geschikt voor katoen. Normale wasprogramma's worden eerst gewogen om daarna de wastijd weer te geven op het duidelijke display. Op het display is ook het programmaverloop te volgen. Resultaat: schone en fris ruikende was. Let wel steeds bij het instellen van het normaalprogramma op de temperatuurinstelling. Deze staat standaard op 60 graden. Veelal wordt de was op 30 of 40 graden gewassen. Het wasresultaat is goed en na centrifugeren op 1400 toeren komt de was al behoorlijk droog uit de machine. En maak je gebruik van het lage tarief van jouw energiemaatschappij, dan kun je d.m.v. startuitstel de was op elk gewenst moment laten draaien. Je geeft simpelweg in over hoeveel uur de was klaar moet zijn en de was is op het gewenste tijdstip klaar. Kortom geen miskoop. Nu heeft deze wasmachine standaard vanuit de fabriek een elektronisch piepje meegekregen als je de knoppen bedient. Ook aan het eind van elk wasprogramma komt er een elektronisch deuntje uit. Helaas is dit geluidje niet uit te schakelen.
Dan het wasmiddel.
Het is niet raadzaam om vloeibaar wasmiddel te gebruiken via het zeepbakje, omdat dit dan langs de binnenkant loopt terwijl het bakje nog niet dicht is. Dit kan schimmelvorming veroorzaken. Waarschijnlijk is dit een onderwerp waar alle wasmachines last van hebben. Als je graag met vloeibaar wasmiddel werkt, doe het dan in het bolletje en leg dit bolletje in de trommel. Dan zal door het ronddraaien in combinatie met het water het wasmiddel netjes door de was worden verdeeld. Maak je gebruik van startuitstel, dan is vloeibaar wasmiddel af te raden, daar de machine altijd eerst een paar omwentelingen maakt om de tijdsduur van het programma vast te stellen. En dan is de was gedurende langere tijd doordrenkt met het onverdunde wasmiddel. Lijkt mij niet wenselijk. Dus wasmiddel in poedervorm of tabletten heeft de voorkeur met name bij gebruik met startuitstel. Kijkend naar de degelijkheid aan de buitenkant heb ik een groot vertrouwen in de duurzaamheid. Kortom een tevreden gebruiker.

J vdNat 03-10-2008
Geschreven voor: LG ST147BWM

prima machine, zeer stil, past het programma aan aan het gewicht van de was, maakt een degelijke indruk. Mooi stukje techniek.

Tannie 07-08-2008
Geschreven voor: LG ST147BWM

Ik heb deze machine gekocht omdat mijn broer er ook eentje heeft en erg enthousiast was én omdat de machine in de keuken staat en ik geen zin heb in veel herrie. Ik heb de machine nu 3 weken in bezit en ook ik ben erg enthousiast. Hij is stil, heeft veel programma's en instelmogelijkheden en het stomen is ideaal. Hij wast prima schoon en de was komt er behoorlijk droog uit, ondanks de 1400 toeren. Ik heb hiervoor een 1600 toeren Miele wasmachine gehad en ik was toch een beetje bang om teleurgesteld te worden, maar niets daarvan en deze is ook een stuk goedkoper dan een Miele. Of deze machine net zo duurzaam zal zijn weet ik natuurlijk nog niet, maar hij ziet en voelt degelijk aan en bij deze hoef je in ieder geval vanwege het Direct Drive systeem geen koolborstels meer te vervangen, dus dat zal sowieso schelen in onderhoudskosten.

G.W. van der Snel 14-06-2008